miércoles, 25 de junio de 2014

O control da impulsividade na educación infantil

Moitas veces, os nenos e nenas de educación infantil amosan comportamentos impulsivos, agresivos,... por iso queremos compartir con todos os nosos usuarios e usuarias esta "Técnica da Tartaruga" que seguro moitos/as de vós xa coñecedes ou tedes escoitado falar dela, e que axuda aos nenos/as a controlar a súa impulsividade.
Os obxectivos desta técnica son os seguintes:
  • Ensinar estratexias para relaxarse.
  • Fomentar o autocontrol da conducta impulsiva.
  • Desenvolver a capacidade de coñecer, expresar e manexar as emocións.
  • Controlar a agresividade, analizando adecuadamente as situacións e responder con autocontrol.
  É unha ferramenta de modificación de conducta basada no autocontrol,  dirixida a nenos/as que carecen de habilidade para xestionar o fracaso, aos que a frustración lles producen rabietas, que pegan aos outros, lles insultan, lles fastidia e sufren innecesariamente pola súa falta de habilidade para controlar os seus impulsos ( Schneider, Marlene; Robin, Arthur).  É unha técnica de gran utilidade para nenos de Educación Infantil e Primeiro Ciclo de Primaria.

Aquí vos deixamos diferentes ligazóns por se queredes ler e saber un pouco máis sobre esta técnica:



No blog http://educameblog.wordpress.com/ podemos atopar toda a explicación da técnica coas imaxes correspondentes. Aquí vos deixamos coa explicación:

"Método de aplicación:

      Con esta técnica se pretende que el/la  niño/a imite la posición de la tortuga y se repliegue dentro de un caparazón imaginario, ante una situación en la que no pueda controlar sus impulsos y emociones. Para ello:

  • El educador previamente debe explicar el cuento de la tortuga de modo que se identifique con el personaje principal.
  • Una vez leído el cuento se le enseña al niño a responder a la palabra clave “tortuga”, ante una situación estresante, introduciendo su cuerpo en su caparazón imaginario: barbilla en el pecho, mirada al suelo, brazos y puños cerrados y en tensión, estirados a lo largo del cuerpo. Una vez aprendido a responder ante esta palabra, se le enseña a relajar sus músculos a la vez que hace la tortuga, ya que la relajación es incompatible con los comportamientos agresivos, con el objetivo de diferenciar entre las conductas apropiadas de las inapropiadas.
  • Por último, se le enseñan técnicas de resolución de problemas para responder a  la situación que le ha llevado a realizar esta técnica. Primero se define el problema y posteriormente, se buscan respuestas  y alternativas para decidir cuál es la más correcta,  ante cada situación dada.

      Es muy importante que después de cada práctica realizada correctamente se le refuerce de manera inmediata, para que se sienta motivado para utilizar por sí mismo estrategias de forma autónoma cuando se sienta inquieto ante situaciones que le resulten de difícil control.
      A continuación os dejamos a vuestra disposición el cuento de la tortuga, así como los pasos para su aplicación:"

Doutra banda,tamén é moi útil e recomendable a lectura deste conto de Edicións Embora, co que contamos na BiblioRía da nosa escola: 
"O segredo de Flora", de Paloma Rodríguez e publicado no 2010. 
O seu ISBN é 9788492644155.

Argumento: Flora ten un segredo fantástico e é que aprendeu unhas palabras máxicas que lle axudan a non sentir enfados nin ganas de pegar. O segredo de Flore consiste en atopar un modo de combatir a violencia, explicando así a nenos e neas que é intolerable en todas as súas manifestacións.

O CEIP. Mestre Rodríguez Xixirei publicou no youtube este mesmo conto, adaptado polo alumnado de 5 anos, e que compartimos con todos vós:

No hay comentarios:

Publicar un comentario